Lapa saturiski tiek pārskatīta un pārstrādāta
Kad saulīte pie loga spīd,
tad māmiņa saka: ,,Labrīt!’’
Laiks celties, manu mazulīt,
iesim darbiņā abi drīz.
Pats apģērbties es spēšu,
pats kurpes sašņorēšu,
ES māmiņu samīļošu,
tad uz bērnudārzu iešu.
ES ar prieku katru rītu atveru bērnudārza durvis un ieraugu...
... gaismas un krāsu rotaļas!
Eju pa ,,Dzērvenītes” gaiteni un jūtos kā izstāžu zālē. Īpašu noskaņu rada darbiņi, kuri darināti ar manām un manu draugu veiklajām rokām.
Skaistākās lietas un dāvanas ir tās, kuras ES varu pagatavot pats. Tās vecāki glabā gadiem ilgi, ar tām lepojas, tās pārcilā vēl tad, kad bērni sen izauguši lieli - pirmos zīmējumus, pirmās apsveikumu kartītes un mazas mīļlietiņas.
Katrs bērns ir iemācījies kaut ko, kas reiz kādam var izrādīties nepieciešams. ES to daru citiem zināmu…
Vizuālās mākslas darbība attīsta un veido bērna novērtēšanas spējas, estētisko uztveri un gaumi, mākslinieciskās spējas, prasmi patstāvīgi veidot kompozīcijas, izmantojot dažādus materiālus, attēlošanas paņēmienus un vizuālās mākslas tehnikas.
Zīmēšana, aplicēšana, veidošana un konstruēšana rosina bērnus izteikt savus emocionālos pārdzīvojumus un lietot tēlotājmākslas nodarbībās gūto pieredzi. Darbošanās attīsta katra bērna iztēli un radošās darbības spējas.
Te nu ir - mani krāsainie darbiņi, kuri līdzinās mazām dziesmiņām, skaņu glezniņām ...,
jo dzīves krāsas katrs pasaulē redzam savādāk.
ES to varu!
Tu būsi pārsteigts!
,,Tici, ka tu zini visas atbildes, |
Rotaļas ar krāsām….. Ar tēlotājmākslas palīdzību bērna pasaule tiek padarīta skaistāka, priecīgāka, daudzveidīgāka un emocionāli bagātāka. Tā rosina bērnu pašu radīt darbus, kas atspoguļo vēroto vai fantāzijā radīto. ES ar lielu prieku un aizrautību:
Ar šīm darbībām tiek veicināta arī bērna psihisko procesu attīstīšana: sajūta, uztvere, atmiņa, iztēle, uzmanība un griba. ES esmu…
ESmu uzzinājis
Ir patīkami ik pa brīdim aizvērt acis un sacīt sev pašam: ,,Es esmu burvis, un, kad atvēršu acis, es redzēšu pasauli, kuru esmu radījis…’’ Jā, ES esmu – Nenoliedzami iztēles un fantāzijas pasaulē dominē vārdi ,,ES pats’’, kas norāda, ka bērnam ir izveidojušās elementāras mākslinieciskās darbības iemaņas (arī pašapkalpošanās iemaņas), darbošanās pieredze un zināšanas par vizuālās mākslas materiāliem un to īpašībām. Kāpēc šie darbi izskatās lieliski?
Tos darinot, ES mācījos būt ļoti pacietīgs. Kad mazi bērni pagatavo īpašu dāvanu saviem cilvēkiem, viņi jūtas lepni un apmierināti, ka spēj kaut ko paveikt un izrādīt savu mīlestību. |
|
Dzērvenīte”-sapņu zeme mana, |
Vizuālā māksla pirmsskolā
Mērķis - sekmēt bērna radošo spēju attīstību un estētisko gaumi mākslinieciskā darbībā. Darbā ar bērniem pedagogi izvirza uzdevumus:
Vizuālās mākslas mācību saturu veido mācību satura jomu jeb integrētu mācību priekšmetu saturs - sensorā attīstīšana, darbības ar priekšmetiem, tēlotājdarbība, zīmēšana un gleznošana, veidošana.
ES vingrinos un iemācos:
Zīmēšana un gleznošana (punkts, līnija, forma, krāsa)
Veidošana (punkts, līnija, forma, krāsa):
Mājturība un tehnoloģijas pirmsskolā
Mērķis – attīstīt iemaņas un prasmes praktiskā darbībā, izmantojot daudzveidīgus materiālus un priekšmetus. Uzdevumi:
Mājturības un tehnoloģijas mācību saturu veido mācību satura jomu jeb integrētu mācību priekšmetu saturs- tēlotājdarbība, aplicēšana, mājturība, rokdarbi, darbs ar dažādiem materiāliem (tekstilijas, dabas materiāli, otrreizēji lietoti materiāli), konstruēšana.
ES vingrinos un iemācos:
Aplicēšana (plēšana, burzīšana, virpināšana, locīšana, griešana, līmēšana)
Darbs ar dažādiem materiāliem (tekstilijas, dabas materiāli, otrreizēji lietoti materiāli):
Konstruēšana:
ES un mani draugi bērnudārzā, sadarbojoties ar skolotājiem, auklīti un vecākiem,
Man prieks ar vecmāmiņu,
māmiņu un tēti
uz bērnudārzu iet...
Viss tur mīļš, tik mīļš,
Viss tur gaišs, tik gaišs,
Bērnudārzs ir bērnu draugs....
Lai prieks satikties mūsu darbiņos visu cauru gadiņu!