8. grupa

,,Pirkstiņi’’
bērnu vecums: 5-7 gadi
mācību valoda – latviešu valoda; tālrunis - 37124337308

Pirmsskolas izglītības skolotājas: Iveta Tolstiha, Inga Šolina
              Skolotāja palīgs: Tatjana Nikolajeva

Zvaigznei pieci stari
Tu arī tā vari:
Pieci stari
Ir tava roka, ar kuru tu dari.

Šeit man ir radīta droša emocionālā vide, kurai ES varu uzticēties, kur man ir tiesības izvēlēties (brīvība, neatkarība), kas manī rada interesi par apkārtējo pasauli.

Manu roku pirkstiņi
Ir kā mammai bērniņi…

Milzīgu prieku un radošu pašizpausmi bērniem sagādā vienkāršas ainiņas, izspēlējot tās ar pirkstu lellēm vai rokas figūriņām. Šīs ainiņas uztveram kā tēlošanu, izmantojot skaņas, darbības un dialogus, kas asociējas ar lellīti. Bērni tās gatavo arī paši, lai attēlotu iemīļotu pasaku vai dziesmu, vai arī lellīte var kļūt par darbojošos personu kādā fantāzijas vai iztēles spēlē.

ES darbojos un vingrinājumus izpildu individuāli vai kopā ar skolotāju, kas ir arī atsaucīgs, iejūtīgs sarunu biedrs. Vingrinājumu izpildē ir nepieciešama:

  • spēja koncentrēties,
  • uzmanība,
  • spēja uztvert, domāt,
  • interese, zinātkāre.

ES izpildu vingrinājumus, kas veicina visu šo spēju attīstību:

  • Runas vingrinājumi attīsta koordināciju, koncentrēšanos, pacietību, gribu. Tie veido tēlainus priekšstatus, kā arī rada interesi par mācībām.
  • Runas vingrinājumi iepazīstina bērnu ar skaņu, burtu un vārdu pasauli. Vingrinājumi visbiežāk apvieno vairāku prasmju nostiprināšanos.
 

Rokas sīko muskulatūru attīsta daudzveidīgas darbības (veidošana, vēršana, locīšana u.c.) un vingrinājumi rakstīšanas mehānisma veidošanai.

MANI iepriecina dažādi attīstoši vingrinājumi – kamoliņu tīšana, ornamenta zīmējumi, pārvilkšana, apvilkšana, izkrāsošana, ģeometrisko figūru zīmējumi, zīmējumu veidošana pēc orientieriem, punktēšana, burtu formu veidošana smiltīs, sniegā, ar aukliņām, plastilīnu, mālu, lentītēm, diegiem un citiem materiāliem, to izplēšana no papīra, uzlīmēšana, roku kustību rotaļas, kurās bērni ar pirkstiem atspoguļo dažādus tēlus darbībā, roku kustības skaņu vingrinājumos u.c.

 Vingrinājumi ir tikai papildinājums sarunām ar bērniem, stāstīšanai, lasīšanai, pastaigām, spēlēm, lomu rotaļām, zīmēšanai, veidošanai, aplicēšanai, konstruēšanai un citām darbībām.

ES alkstu pēc zināšanām, ļoti vēlos un cenšos mācīties. Katra mana rotaļa īstenībā ir vairāk virzīta uz mācīšanos nekā uz izklaidēšanos. ES daru, lai sagatavotos burtu rakstīšanai, attīstītu acumēru, ritma izjūtu, kā arī audzinātu sevī tādas rakstura īpašības kā pacietība, griba paveikt darbu līdz galam, precizitāte, novērošanas un salīdzināšanas spējas.

Labā roka, kreisā roka
Tās ir divas.
Labā roka, kreisā roka
Čakli visu paveic.
Labā roka, kreisā roka
Viena otrai pretī dodas,
Labā roka, kreisā roka
Palīdz visu paveikt!

LUKTURĪŠA STĀSTS

 


Šorīt agrā rīta stundā
Sudrabaina gaisma krita...


ES EJU UZ DZIMŠANAS DIENAS SVINĪBĀM!

Cik īpaša ir diena, raugi,
Plaukst rožu sārtums vaigos.
Drīz ciemos atnāks draugi,
Un sejā smaids man zaigos!

Lai gaismiņa iespīd drauga sirsniņā!


back home

Created by Media-Squat

Credits:
Wads Mironovs, Zinovy Lipinsky, Sina Bentacore, Kat Zopanka, Artur Dambergs, Eugene Aons, Ricardo Manuel Cahnalho (brazil), Egor Matrosov.

Special thanks:
Artur, Kerija, Nastya, Vika, Ganja.