2. grupa

,,Kriksīši’’
bērnu vecums: 2-3 gadi
mācību valoda – latviešu valoda, tālrunis - 37124337312

 Pirmsskolas izglītības skolotājas:  Lienīte Barane, Aleksandra Pogrebnoja
Skolotāja palīgi: Inta Ševcova, Viktorija Agafonova

Ir pilna lielā pasaule
Ar lieliem brīnumiem!
Arī mēs, tie maziņie,
Lūk, piederam pie tiem!
Kaut mazi mēs, bet ņipri!

Te ir vieta, kur ES rotaļājos un jūtos možs, ar  līksmu garastāvokli. Pieaugušie grupā palīdz  man iekļauties kolektīvā, iemāca bērnus rotaļāties blakus tā, lai netraucētu cits citu, kā arī būt kopā  nelielās grupās. ES apgūstu prasmi gaidīt savu kārtu.

Rotaļājoties, ES pievēršu uzmanību apkārtējiem priekšmetiem, mācos tos ievērot, redzēt un atšķirt citu no cita. Pieaugušie grupā pievērš mūsu uzmanību rotaļlietām, priekšmetiem, nosauc to krāsu, formu, nosaka lielumu, daudzumu un parāda darbības ar tiem. Tādējādi viņas radina bērnus klausīties vārdu, pareizi attiecināt to uz konkrētu rotaļlietu, priekšmetu, darbību. MĒS tiekam mudināti uz to, lai paši atkārtotu vārdus, saistītu uztveri un darbību ar vārdu. Grupā ES rotaļājos ar rotaļlietām un citām spēļu lietām, sadzīves priekšmetiem, dabas materiāliem, attēliem.

Grupā valda rosība, bērniem spontāni kontaktējoties ar saviem vienaudžiem. Sarunājoties vienam ar otru, kā arī ar pieaugušajiem, tiek attīstītas sociālās un kustību prasmes, kā arī acu koordinācija.

Materiāli, kas atrodas grupā, stimulē un rosina bērnus pielietot visus uztveres orgānus. Pētot un izdarot atklājumus, ES individuāli pārbaudu idejas praksē un iegūstu informāciju.

Klucīši vienam bērnam pārvēršas mājā, citam…
No tiem var būvēt fantāzijas vai reālajām līdzīgas celtnes, pilsētas, fermas vai zoodārzus.

Darbojoties ar klucīšiem, bērni pilnveido radošo darbību, attīsta domāšanas un koncentrēšanās spējas, palielina matemātiskās prasmes, uzlabo sociālās un problēmu risināšanas iemaņas. Rotaļu bērni papildina ar dažādām rotaļlietām: vieglajām un smagajām mašīnām, dzīvniekiem, cilvēciņiem, lidmašīnām un audumiem. Tiek apgūtas sociālās prasmes, kopīgi izmantojot priekšmetus, sarunājoties un vienojoties.

Grupā pieejami materiāli, kurus ES un mani draugi var izjaukt pa sastāvdaļām un atkal salikt kopā, piemēram, saliekamās spēles un konstruktori ar nelielām detaļām. ES atrodu spēles, ar kuru palīdzību mācos atrast līdzīgo, skaitīt un sadalīt kategorijās, radīt pats savu spēli, kā arī praktizēt valodas iemaņas. Darbojoties, ES attīstu intelektuālās prasmes, sīkos muskuļus un acu-roku koordināciju.

Mani valdzina un iepriecina arī rotaļas, kurās jādzied dziesmiņas, jārunā dzejolīši, rotaļas, kurās ES dzirdu  savu vārdu. Tautas rotaļas sagādā mums prieku un veicina latviešu valodas apgūšanu, iepazīstina ar tautas daiļradi, audzina prasmi klausīties un dzirdēt audzinātājas runu, atdarināt viņas kustības. Sākumā, izpildot vienu vai otru kustību, mazuļi vadās vienīgi pēc audzinātājas parauga. Vārdam ir sekundāra nozīme, taču pamazām kustības būtība saistās ar vārdu, kas to apzīmē, un tādējādi veicina bērna valodas bagātināšanu un attīstību.

ES attīstu savas radošās spējas, ar prieku izmēģinot jaunus materiālus, darbojoties ar krāsām, papīru, šķērēm, vaska krītiņiem, parasto krītu, audumu, dabas materiāliem…

Veicot uzdevumus rotaļājoties, ES izjūtu gandarījumu par paveikto. Tas viss manī izraisa līksmu noskaņojumu

Koka zirdziņ, paliec sveiks
Jātnieki drīz tālāk steigs...

Ejam laukā,
           pietiek gulēt dienā jaukā…
 

 Lieliem rūķiem lielas čības,
Maziem kriksīšiem mazas maziņas…

Spilventiņš un dūnu sega
Tā, kā mākonītis skauj,
Un ar taurenīšiem pļavā
Lidināties sapnīt’s ļauj.

ES EJU UZ DZIMŠANAS DIENAS SVINĪBĀM!
 Uz dzimšanas dienu lācis iet;  zaķis lec; muša lido; tētis un mamma, audzinātāja un draugi nāk...

Iet dipu dapu dap; lec bric, bric, bric; lido bzzzz, bzzzz, bzzzz; nāk tap, tap, tap un klik, klak, klak...

Mana drauga dzimšana diena

back home

Created by Media-Squat

Credits:
Wads Mironovs, Zinovy Lipinsky, Sina Bentacore, Kat Zopanka, Artur Dambergs, Eugene Aons, Ricardo Manuel Cahnalho (brazil), Egor Matrosov.

Special thanks:
Artur, Kerija, Nastya, Vika, Ganja.